Wat we kunnen leren van de zomertijd
‘Mama’ vroeg mijn zesjarige dit weekend ‘wie heeft dan de tijd bedacht? Want het kan ook best dat de eerste toen de klok niet goed heeft gezet…’
Een supervraag!
En.. ? hoe leg ik dit uit?
Het zet me aan het denken. Wat is eigenlijk niet goed? Wie heeft dat kader bedacht?
In mijn werk merk ik dat zodra sommige mensen gaan zingen, het innerlijke-rechter-stemmetje helemaal op scherp staat. Er is een grote focus, een frons bij een verkeerde noot en als het lied uit is wordt benoemd wat nog niet lekker ging.
Maar wat als we een fout gaan zien als: iets op een andere manier doen?
De oorspronkelijke melodie vergeten? Je deed het op een andere manier.
Vergeten jezelf voor te stellen in je presentatie? Je deed het op een andere manier.
Een niet zo effectieve maandagochtend? Je deed het op een andere manier.
Mijn dochter dacht aan de mogelijkheid dat we allemaal al eeuwenlang met de verkeerde tijd leven.
De eerste persoon maakte een foutje, zette de klok verkeerd en dan doen we het gewoon samen jarenlang op een andere manier.
Uitdaging voor deze week: laten we ook zo naar onze eigen fouten kijken. Het gaat anders dan je had gepland of gehoopt, we doen het ermee. Je doet het op een andere manier.
Deel het op
